Nie obnażam się pod kościołem


Wiele osób wyobraża sobie feministkę jako zaniedbaną, zakompleksioną, nienawidzącą mężczyzn kobietę. Najpewniej chce ona pracować w kopalni, ma wąsik, i jeśli cudem znalazła jakiegoś nieświadomego desperata, to go zdradza. Albo się nad nim znęca. Albo każe chodzić ze sobą po sklepach. Czyli się znęca. Ostatnio spotkałam się nawet z opinią, że krnąbrnym kobietom należy golić głowy! A co! Przecież wiadomo, że po takich zabiegach od razu się pokornieje i wraca do kuchni.

12788815_1092775877440124_1576444192_o

Feminizm z założenia prowadzi do równouprawnienia kobiet. Bycie feministką do łatwych nie należy. Prześmiewcze i wyolbrzymione do granic możliwości memy o tej grupie krążą w internetowej przestrzeni od wielu lat. W ten sposób sprawiają, że samą ideologię odbieramy w zniekształcony sposób. Dlaczego wydaje się nam, że to walka o bycie lepszą od mężczyzn, a nie o bycie traktowaną z nimi na równi?

Przeglądając Internet dowiedziałam się, że mój feminizm skończy się, gdy trzeba będzie wnieść lodówkę na czwarte piętro, a szafę na ósme. Że chcę równego traktowania i przywilejów jednocześnie. Że mam ochotę rozebrać się pod kościołem, wykrzykując obelżywe teksty. W sumie to na pewno mam też gromadę kotów, a moim największym osiągnięciem życiowym jako feministki będzie zapłodnienie in vitro i dokonanie aborcji.

12782222_1092775887440123_1822052546_n

Ktoś, kto pała nienawiścią do połowy społeczeństwa, nie jest za równouprawnieniem. I na pewno nie jest feministką. Feminazistką, owszem, może być. Może nienawidzić każdego mężczyzny, może profanować kościół, może nawet być głównym powodem, dla którego prawdziwe feministki nie znajdują zrozumienia społeczeństwa i traktowane są, jeśli nie z przymrużeniem oka, to z ironicznym uśmieszkiem. Szkoda, że dyskusja o emancypacji często wiąże się z pogardliwym spojrzeniem i wyobrażeniem rozwrzeszczanej czarownicy zjadającej własne dzieci.

Autor: Aleksandra Łozowska

Jedna uwaga do wpisu “Nie obnażam się pod kościołem

Skomentuj

