Gdzie są nasze Baby Pruskie?


Kiedy ostatnio ktoś widział Baby Pruskie w Olsztynie? Swego czasu były one praktycznie na każdym kroku, teraz sztuką jest się na jakąś natknąć. Przerwanie intensywnej promocji Olsztyna poprzez Baby nie musi jednak oznaczać śmierci tego pomysłu – w planach jest już wskrzeszenie idei z jeszcze większym rozmachem!

18 maja w Hotelu HP Park w Olsztynie odbyło się spotkanie dyrektora hotelu, pani Doroty Kłyszewskiej, dr Anity Frankowiak oraz przedstawicieli olsztyńskich mediów, podczas którego naradzano się, jak wskrzesić przymierający pomysł promocji stolicy Warmii i Mazur poprzez charakterystyczne dla regionu Baby Pruskie. Inicjatorem tego przedsięwzięcia jest właśnie wspomniany Hotel oraz Instytut Dyplomacji. Jak wspieranie idei przez prywatne przedsiębiorstwo może na nią wpłynąć?

HP Park baba

Okazuje się, że bardzo dobrze. Pierwszym argumentem za tym może być fakt wykorzystywania przez Hotel Społecznej Odpowiedzialności Biznesu: działa to na zasadzie budowania własnych strategii marketingowych, przy uwzględnieniu przy tym dobra ogólnego – w tym wypadku jest to dobro mieszkańców Olsztyna. Promocja miasta zawsze pozytywnie odbija się na jego turystycznej popularności, większa popularność to większe pieniądze ze wspomnianej turystyki, a więcej pieniędzy w rękach Olsztynian to gwarancja rozwoju miasta. Co więcej – działania te leżą także w interesie samego przedsiębiorstwa, a to z kolei oznacza, że – w przeciwieństwie do pierwotnej akcji promocji Olsztyna poprzez Baby Pruskie – ta nie stanie w martwym punkcie, a będzie rozwijana i urozmaicana w czasie.

HP Park recepcja

Jakie są jednak główne założenia promocji? Najprostsze i najskuteczniejsze. Przede wszystkim, plan zakłada zaznaczenie zarówno obecności Bab i ich historii, jak i historii samego Olsztyna – a ta ma tyle odcieni i zawikłań, że zdecydowanie jest co w temacie opisywać. Po skutecznym wykonaniu tego założenia w naszej wojewódzkiej stolicy, przyjdzie czas, że się tak wyrażę, wysłać Babę w świat. Istnieje masa symboli kojarzących się z polskimi miastami czy rejonami: każdy, kto widzi ciupagę na stoisku z pamiątkami od razu ma na myśli Zakopane, koziołek skojarzy z Poznaniem, dlaczego więc nie wzbudzić prostego, bezwarunkowego odruchu kojarzenia Baby Pruskiej z Olsztynem? Ten problem częściowo został rozwiązany przy wcześniejszej promocji tak obiektu, jak i miasta, jednak należy naszą Babę również fizycznie wysłać w różne rejony Polski. Musi się rzucać w oczy poza granicami Warmii i Mazur, żeby skuteczniej o nas przypominać reszcie Ojczyzny!

HP Park restauracj

Tutaj do akcji wkracza drugi pozytywny argument udziału Hotel HP Parku na rzecz promocji: gdzie można spotkać więcej podróżujących osób, niż w hotelu? Przyjadą, zapoznają się z naszym miastem oraz Babą Pruską, a wracając do siebie, czy jadąc w dalszą podróż zabiorą ze sobą nie tylko wspomnienia i wiedzę – ale i samą Babę. Niekoniecznie półtorametrowy blok, jakich było całkiem sporo na terenie miasta, ale chociażby brelok, magnes na lodówkę – cokolwiek, co ją przedstawia. Siłą rzeczy samo spojrzenie na przedmiot (bez względu na miarę) nasunie myśl o Olsztynie, a to jest główny cel projektu!

Najlepszy w tym wszystkim jest fakt, że przedstawiony pomysł – ambitny i wartościowy w służbie miastu – ma w sobie duże pole do popisu pod względem jego rozwoju. Przedstawione założenia to tylko początek, cały projekt, w o wiele większej skali, wystartuje już niebawem! Tymczasem wszelcy entuzjaści pomysłu mogą wziąć czynny udział w jego rozwoju – w imię wspierania Olsztyna!

Autor: PM

Korekta: Zuzanna Smulska

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s