Pokolenie Y


Ludzie pewni  siebie i dążący do wybranego celu. Gotowi zostawić wszystko, jeśli jest sprzeczne z ich poglądami lub nie rozwija ich w żaden sposób. Nie boją się mówić głośno co im się nie podoba. Mijasz ich codziennie na ulicy, a może sam jesteś jednym z nich?

Millenialsi – kim są?

Urodzeni między 1980 a 2000 rokiem, chociaż coraz częściej mówi się, że w każdym kolejnym roczniku również. Ich domeną jest wolność. Pamiętają czasy „Solidarności”, a późniejsze roczniki początek Unii Europejskiej.  Nie przywiązują się zbytnio do miejsca zamieszkania, według nich mieszkanie w jednym przez dłuższy okres czasu jest po prostu nudne. Perspektywa długoletniego kredytu jest dla nich przerażająca. Zdecydowanie wolą wydać pieniądze na podroż do innego kraju lub nowy telefon. Rzucają studia, gdy nie spodoba im się wybrany kierunek. Potrafią nagle zrezygnować z pracy, gdy ta nie przynosi im satysfakcji. Wybierają taką, która pozwoli im na rozwój lub będzie wiązała się z ich pasją. Często wolą odbyć staż, aby się samodoskonalić, niż pracować w miejscu niesprzyjającym ich oczekiwaniom. Nie ufają tradycyjnym mediom, większość z nich nawet nie posiada telewizora. Zamiast szukać czegoś w książce, wyszukają w Google. Podążając za stereotypami, dojdziemy do wniosku, że to rozpieszczone dzieci będące wciąż na garnuszku rodziców. Ludzie mający wielkie oczekiwania, ale niedający nic od siebie.

pexels-photo-29781

Pokolenie narcyzów

Amerykańscy naukowcy, co roku przeprowadzają badania społeczne wśród młodzieży. Okazuje się, że rośnie pokolenie narcyzów. Porównując z ubiegłymi latami, teraz wyniki są najgorsze. Wiele z badanych osób poległo na zorganizowanym przez badaczy teście. Młodzi ludzie są przekonani o swojej niezwykłości i wierzą, że mogą odnieść sukces, jednak nie poświęcają wystarczającej ilości czasu na naukę. Ich wysoka samoocena jest jednak fałszywym przekonaniem, ponieważ nieustannie szukają poparcia swoich działań. Właśnie, dlatego bardzo modne są wśród nich portale społecznościowe, gdzie zostają obdarowani zainteresowaniem innych. Widać to zwłaszcza w Polsce, gdzie zamiast do chwalenia, wzrastają tendencje do krytykowania. Dzięki takim portalom, millenialsi poprzez „lajki” budują wysokie mniemanie o sobie oraz dostają potwierdzenie, że są akceptowani przez innych.

14139726176_0af1a236be_b

Sprzeczne opinie

W 2013 roku gazeta „Time” opublikowała artykuł o „generacji ja”. Jego autorem jest Joel Stein, który stwierdził, że millenialsi są narcystyczni. Autor stwierdził, że dzięki narcyzmowi będą mogli zmienić świat. Dzięki temu będą mogli sprzeciwić się panującej hierarchii i systemom biurowym. Artykuł ten został bardzo skrytykowany, między innymi przez „The Atlantic Wire”. Zauważono, że każde pokolenie nazywane jest narcystycznym. Opinie są podzielone, jedni twierdzą, że cechy pokolenia Y pasują zarówno do młodzieży z lat 60, jak i 80. Natomiast inni twierdzą, że nawet pięć lat to bardzo dużo i młodzież znacznie się różni. Mimo tego, że potrafią zrezygnować z pracy z dnia na dzień, to jednak są rozważni, uważnie dokonują wyborów, analizują, czy dana rzecz jest godna uwagi bądź wydania pieniędzy. Pokolenie Y najpierw myśli, a dopiero potem robi.

Autor: Alicja Kowalczyk

Korekta: Zuzanna Smulska

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s