Równouprawnienia nie ma i go nie będzie


Wszyscy oglądają telewizję. Ja już nie, bo na stancji nie mam telewizora. To, co ważne (i niestety, co mniej ważne również) jest w Internecie. Ostatnio znalazłam nawet bardzo ciekawą reklamę proszku do prania, której celem miało być propagowanie równouprawnienia.

W reklamie główną rolę odgrywa ojciec, który widzi swoją dorosłą córkę wracającą z pracy i zajmującą się domem. Kobieta robi pranie, parzy mężowi herbatę, rozmawia przez telefon, podaje ojcu kupiony wcześniej bilet i gotuje. Reszta filmiku jest zbiorem przemyśleń mężczyzny. Żałuje, że nie pokazał córce, iż prace domowe nie są wyłącznie jej obowiązkiem. Przeprasza i wraca do siebie z postanowieniem poprawy. Później wraz z żoną wkłada ubrania do pralki.

Właściciel marki Ariel, Procter & Gamble, jest organizatorem kampanii #ShareTheLoad, w której pokazuje wpływ wzorców rodzinnych na dzieci. Sama inicjatywa ma szalenie pozytywny wydźwięk i spotkała się z ogromną aprobatą. Na Facebooku reklama ma ponad 100 tysięcy udostępnień, a na YouTube została odtworzona 800 tysięcy razy (przy czym na fanpage’u Ariel India jest to prawie 12 milionów wyświetleń!). Autorzy strony dzielnie walczą o równouprawnienie i regularnie wrzucają na swoją tablice propagatorskie memy.

Na ostatnim z nich widnieje napis, jakoby aż 70% żonatych mężczyzn zgadzało się, że wykonywanie prac domowych jest powinnością żon. Kolejny również szokuje – dwoje na troje dzieci uważa, że robienie prania należy do obowiązków matek.

Jednak czy rozpowszechnianie tak widocznych różnic nie sprawia, że zwiększa się przepaść między kobietami i mężczyznami? Wydaje mi się, że zamiast robić wokół podziałów w obowiązkach domowych wielki szum, lepiej byłoby pokazać współpracę między kobietą a mężczyzną jako coś naturalnego i oczywistego.

Autor: Aleksandra Łozowska

2 uwagi do wpisu “Równouprawnienia nie ma i go nie będzie

  1. Hmm it appears like your site ate my first comment (it was super
    long) so I guess I’ll just sum it up what I wrote
    and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I’m still new
    to the whole thing. Do you have any suggestions for
    inexperienced blog writers? I’d really appreciate it.

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s